Pisanie artykułu Presell

Dla wielu osób pisanie artykułu promującego jego własną stronę internetową, wydaje się być zadaniem nie lada trudnym. Z całą pewnością, przyczyną nie jest tutaj skromność, a jedynie brak odpowiedniej wiedzy, odnośnie tego, jak za to się zabrać. Jeśli samodzielnie tworzysz treść swojej strony internetowej, do której linkować będzie precl, nie powinno sprawić Ci to najmniejszego problemu. Aby uzyskać jak najlepszy rezultat, należy kierować się kilkoma podstawowymi zasadami, które postaram się dokładnie opisać.

Najważniejsze jest to, aby Twój wpis był napisany w całości przez Ciebie. Nie oznacza to oczywiście, że nie możesz posługiwać się pomocniczymi materiałami, artykułami, Wikipedią, ale żeby przygotowywany przez Ciebie artykuł nie był kopią i sklejką innych, gotowcem. Sporo kiepsko napisanych treści precel, jest odrzucanych, przez lepsze, moderowane strony.

Artykuł presell nie może być bezpośrednią reklamą firmy, czy produktu, tylko omówieniem jakiegoś zagadnienia, problemu, ciekawą informacją, linkującą wybrane słowa,  skojarzone z oferowaną usługą. Przykład: Nasza strona internetowa opisuje pozycjonowanie stron.  Wybieramy więc tytuł “Jak odpowiednio pozycjonować stronę internetową?”, w treści linkujemy słowa “pozycjonowanie”, oraz “promowanie”.

Zadbaj o to aby artykuł napisany był w sposób logiczny, przystępny, spójny.  Po publikacji, zarówno słowa kluczowe (anchor) jak i pozostałe, będące przykładowo tytułem twojego precla, będą wyszukiwane w google. Internauci natrafią na twój artykuł i jeśli przygotujesz go dobrze, z pewnością zachęci ich do odwiedzenia Twojego serwisu.

Pamiętaj o tym, że wpis musi być ściśle związany z tematyką Twojej strony. Jeśli linkujesz słowa np. “pozycjonowanie, ranking, seo, wypromować”, to wyszukiwarka spodziewa się, że Twoja strona dotyczy Pozycjonowania stron internetowych. Sam tekst w sąsiedztwie linku również ma duże znaczenie, pozwala określić jego wartość, przydatność.
Przed przystąpieniem do pisania, wybierz dwa, maksymalnie trzy wyrażenia, słowa kluczowe, które odnoszą się do tematyki twojego serwisu. Czym więcej słów kluczowych w jednym krótkim artykule, tym gorsza ich moc, dlatego ważne jest, aby odpowiednio je wyselekcjonować. Zwróć uwagę nie tylko na miesięczne wyszukania danej frazy, ale również na konkurencję. Nie rzucaj się z motyką na słońce, na sam początek najlepiej jest wybrać te najmniej oblegane.

Mając odpowiednio dobrane słowa kluczowe, pisanie artykułu powinno rozpocząć się od tytułu. Świetne rozwiązanie, to umieszczenie w pierwszych słowach tytułu, kluczowej frazy. Ma to spore znaczenie, gdy tytuł jest jednocześnie odnośnikiem do artykułu.Każdy dobrze napisany  presell, powinien składac się z minimum 1200 znaków, czym dłuższy, tym lepiej. Przestrzeń w której umieścimy nasze anchor, bo o nie przecież chodzi, dobrze jest odpowiednio rozplanować. Nasz artykuł podzielimy więc na 4 części: wstep, tekst pod link, test pod link, podsumowanie. Na przykładzie 1200 znaków, przedstawia się to tak:

1. Wstęp 200 znaków
2. Tekst pod link 400 znaków
3. Tekst pod link 400 znaków
4. Podsumowanie 200 znaków

We wstępie powinniśmy napisać kilka zdań, zbudować je dobierając słowa kluczowe, ale nie tworzyć z nich linków. Właściciele moderowanych presell page, często zastrzegają sobie, aby nie wstawiać linku w opisie artykułu, ponieważ zwiększa to ilość linków wychodzących ze strony głównej. W zdaniu kończącym opis, możemy postawić jakieś pytanie, na które odpowiemy w następnej, właściwej części artykułu, na przykład „Jaka metoda pozycjonowania jest najlepsza?”

W drugiej części, jeśli wybranym przez nas słowem kluczowym jest „ranking”, postarajmy się wpleść go jak najwygodniej w zdanie np. „Na postawione powyżej pytanie, jest tylko jedna poprawna odpowiedź, najlepszą metodą pozycjonowania stron internetowych jest ta, która podwyższa ranking i nie wymaga olbrzymich nakładów kapitału.”

Dla osób które nie wiedzą jak dodać link w zdaniu: zaznaczamy słowo, które ma być naszym linkiem, klikamy “insert/edit link”, w polu “link url” wpisujemy adres (np. http://weask.pl), i końcowym elementem jest kliknięcie “Insert”.
W trzeciej części postępujemy analogicznie, jeśli dla przykładu naszym słowem kluczowym jest „wypromować” wplatamy go w zdanie „Nie oczekujmy jednak cudów, nie uda nam się wypromować naszej strony w tydzień, lub miesiąc, proces ten jest kosztowny i długotrwały, a na zadowalające efekty powinniśmy cierpliwie poczekać”.

Czwarta część, to po prostu podsumowanie tego co napisaliśmy powyżej. Możemy tu nakreślić co polecamy, lub co według nas nie jest dobrym rozwiązaniem. Co jest ważne, a co zupełnie nieistotne.

Ostatni, ale bardzo ważny punkt, to unikalność Twojego wpisu. Po napisaniu, nie dodawaj go do innych presell pages. Nie musisz oczywiście dodawać go właśnie do tej, chodzi o to, abyś nie powielał go na dziesięciu innych serwisach, bo będzie kompletnie bezwartościowym spamem.

Kończąc, mam nadzieje, że moje wskazówki okazały się pomocne i sensownie je wykorzystasz przy pisaniu własnego artykułu precel. Powodzenia, weny, sprytu i wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dodaj komentarz